Tuesday, June 08, 2010

Jika Aku Seorang Robot

From MonoloQue.Com

Sebuah lagu yang memang akan aku dengar setiap hari. Lagu yang simple musiknya. Dari MonoloQue, ex-Butterfingers. Sesape yang pernah dengar Butterfingers, mesti tau pasal dia.

Aku suka lirik dia. Menceritakan kisah sebuah robot. Dan bagaimana kalau kita ni menjadi sebuah robot, itu lah maksudnya.


Robot ada perasaan ke ? Kalo tengok cerita Bicentennial Man, kita dapat tengok kat situ yang sebuah robot bekerja dengan manusia. Setelah bergaul dengan komuniti manusia, lama kelamaan perasaan untuk menjadi seperti manusia muncul. Lalu bertukar lah dia menjadi seorang manusia.

Kat sini kita boleh tengok bagaimana sebuah robot akan mengubah sifat manusia. Jadi tak perlu lah kita fikir sangat pasal robot. Kita enjoi sahaja lagu ini, okay ? :)

Download lagu ni disini.



Jika ku seorang robot,
Nombor-nombor darahku,
Jasadku import export,
Besi logam dagingku,
Sinar matahari solar,
Nyawaku tenaga letrik,
Otakku macam peluru,
Bernafas pun tak perlu,
Meneliti lebuhraya,
Mengawal si pasaraya,
Mata-mata dari angkasa,
Jika ku seorang robot,
Tak perlu ada komplot,
Kawan-kawan semua robot,
25 jam sehari,
8 hari seminggu,

Jika ku seorang robot,
Nombor-nombor darahku,
Tak perlu ada komplot,
Besi logam dagingku,
Jasadku import export,
Meneliti lebuhraya,
Mengelilingi angkasa,
Jika ku seorang robot.

4 comments:

kk said...

ekekeke.robot lelaki hemsem ade tak wahhh ngade betol!

xRaafikx said...

alaa, awak kan dan ada robot lelaki hensem. tamak, nak byk2 ye. :p

Hazzy Ishak said...

sebelum apa2 berlaku
bek aku lari dulu

xRaafikx said...

apesal kau ni ? tiba2 nak lari ? tak nak buat air untuk aku eh ?