Tuesday, June 01, 2010

Persatuan Salah Cakap - Bhgn 3



Persatuan Salah Cakap kembali. Setelah lama menyepi, nak update entry pasal orang orang yang asek tersalah cakap.  Korang juga boleh tengok bahagian 2 punya disini.


Semua sedutan ini dipetik dari Persatuan Salah Cakap.


*
*
*




Lokasi: Dalam kereta, Puchong Jaya
Pesalah: saya;p
Saksi: Anne

Anne: Tempat kau tu takde bas ke?
Saya: Malas aku nak naik bas. Orang negro, indon semua naik bangla, takkan aku pun nak naik bas?
Anne: Ha??? Naik bangla? Warghhhh....

Ayat betul: orang negro, indon, bangla semua naik bas

*tersilap nak sebut bas tersebut bangla. kasihan orang bangla, ujung2 jadi mangsa.


*
*
*


teringat dialog adek aku, Faiz, smalam. kononnya nk drive p register poli..x jd p dgn bas.

Faiz: Ok, xpa, klau along nk drive, nnt faiz print tiket..
Aku: Ha? tiket ka map?
muahahahaha..tershashul plak tiket ngn map..
gelak x abes aku dok terbyg dia dok tgk tiket sambil cari jln..muahahaha.


*
*
*

LOKASI: dalam kereta

Pesalah: fendi
saksi: saya!
ayat salah: - wei, pakai side belt tkot2 ade polis.



- sit merel ni xbetol la.
ayat benar: - wei pkai sit belt tkot2 ade polis



- side mirror ni xbetol la.

ketawa dlm ati la.(nk jage ati pye pasal)


*
*
*

LOKASI : Pejabat
PESALAH : Rakan pejabat
SITUASI : Tengah borak-borak kosong

"Aku : lain orang, lain ragamnye kan"
"Rakan : yela, rambut hitam-hitam, hati lain-lain"
"Aku : rambut hitam-hitam ye?"

AYAT SALAH : "....rambut hitam-hitam, hati lain-lain"
AYAT BETUL : "....rambut sama hitam, hati lain-lain"


*
*
*

Dan juga ada gambar ye anak anak semua. :)

Apabila budak umur 7 tahun menulis notis.

Cam tak best pulak nak beli TOTO ni. Hehe.

Was was je nak makan kat kedai ni.

Rasa rasa lah kan, siapa yang menaip benda alah tu ?

Kehabisan punggung ? Pergilah kedai ni.

Terasa malas nak mengeja ?

1 comment:

applesakura said...

adoiiii sakit perot ketawa hahahhahaa