Monday, October 25, 2010

If you ran Malaysia, what would you do ?


Iwrtw_actionbutton_ifyouranJoin YouthSays



Harini aku mahu berkempen. Kempen dari Youthsays, berkempen pasal "If you ran Malaysia, what would you do ?". Faham maksudnya nggak ? Bagus. Apa yang kau akan buat kalau kau menguruskan negara Malaysia ni. Maksudnya kalau kau jadi Perdana Menteri lah kot. 


Okay, kalau lah kan, first sekali aku nak focus kat Kuala Lumpur ni dulu. Aku nak buat Kuala Lumpur ni menjadi bandar free traffic jamm ! Yes, ni yang akan aku buat. Mesti korang tertanya, kenapa kan ? Sebab, Setiap hari, seminggu 7 hari, 24 jam kalau boleh nak dikatakan mesti jamm. Siapa yang memang duduk KL ni, mesti dah lali lah. Lali lali pun, letih jugak kalau hari hari nak mengadap jamm je. Banyak benda lagi boleh dibuat tau.



Hm, apa lagi aku nak buat kalau aku memegang negara Malaysia ni ? Hm, aku rasa aku cuba nak buat negara Malaysia ni lebih aman dan makmur. Kurang daripada bunuh membunuh, rogol merogol, curi mencuri dan macam macam lagi la. Kalau boleh, biar takde langsung, kan lebih aman dan makmur. 


Bila disebut pasal 1 Malaysia, semua akan fikir pasal bangsa Melayu, Cina, India, Serani,  dan macam macam lagi yang ada kat Malaysia ni. Aku nak buat semua bangsa ni lebih bersatu padu ! Lebih bermuafakat, bermasyarakat. Kan cantik mata memandang bila orang dari negara luar tengok kita bekerjasama. Tak gitu ?



Lagi, aku nak buat Malaysia ni lebih kepada negara commercial. Macam, tempat shopping lagi banyak, di setiap pelusuk negeri yang ada. tempat peranginan yang menarik, dan mengurangkan semua cost supaya semua orang dari miskin sampai ke kaya dapat merasa. Best kan macam ni ? 


Siapa lagi nak buat macam ni kalau bukan kita sendiri, seorang rakyat Malaysia yang sayangkan negara. Memang kalau dibaca artikel ni, hanya angan angan. Mana tahu, suatu hari nanti akan ada seseorang yang akan mengubahnya ? So, apa lagi. Mari kita berkempen ! :)



Iwrtw_actionbutton_ifyouranJoin YouthSays

No comments: