Saturday, April 17, 2010

Tak Bisa Memilihmu


ini adalah cerita cinta. cerita cinta antara aku, dia dan dia. cerita cinta yang tidak seromantis mana pun.
bukan untuk berduka, hanya untuk berkongsi. harap diterima seadanya.

cerita yang telah lama dilupakan. setelah hampir 3 tahun, ia datang kembali. 
meratap hati yang sepi. cewah !

cerita yang bermula apabila aku kenal seorang Gadis bernama Intan. aku mengenali Intan sudah lama, hampir 3 tahun. perhubungan yang bermula sekadar kawan. kawan yang menemani aku ketika aku kerap bergaduh dengan Liyana (GF aku masa itu). ya, aku bukan Romeo atau Casanova ya. aku terpaksa, kerna Liyana terlampau obses akan Cinta. bukan aku tak suka akan cinta Liyana, tapi rimas. bayangkan, 24/7 mau berkepit aja sama aku. tak ke rimas begitu ?

setelah aku berpisah dengan Liyana, Intan lah tempat aku mengadu, bermanja. Intan juga begitu, kerna Intan juga single seperti aku. :D hubungan kami seperti orang bercinta. kerap berjumpa, menelepon, berSMS. kami rasa sungguh bahagia. kami dilamun cinta. dia kata, "I Love You, don't leave me". aku kata,"i won't leave you, because I Love You".

ya, romantis kan ? setelah hampir 5 bulan kami bersama begitu. hubungan itu mula perlahan.ya, Intan sudah ada yang lain. aku nampak dengan mata kepala aku sendiri. mereka saling berpelukan, bertampar, berterajang antara satu sama lain, bercumbuan. aduhai, kenapa lah nasib kau malang wahai teruna ?

tidak mengapalah, sudah nasib badan. aku pun mula mejauhkan diri dari Intan, sedangkan Intan memang tidak mencari aku pun. haihh. waktu itu, dikala aku bersendirian, inginkan teman. datang seorang Bidadari. seorang gadis yang bernama Sofea. dia comel, cantik, molek.

Sofea lah yang menyembuhkan aku dari kesedihan. dia lah anti-biotik aku. ya, disaat itu aku mula ceria kembali. Intan, sudah aku lupakan. Sofea memang yang terbaik, terbaik dari ladang. hubungan kami sekadar kawan biasa, tidak lebih dari itu. aku pun tidak ingin lebih lebih, takut jikalau perkara lama terjadi kembali. aku happy berkawan dengan Sofea. dia lah yang TERBAIK sekali.

sudah hampir 7 bulan Intan aku lupakan. tidak dengar khabar berita. tiba tiba Intan muncul kembali dalam hidupku. ya, dia kembali. untuk bersama denganku semula. tapi mengapa ? bukankah dia yang tinggalkan aku macam sampah ? kini dia mahu kembali ? oh  tidak ! of course not ! 'kita tak mungkin kembali macam dulu". aku tak sanggup lalui perkara yang sama. aku sudah ada Sofea, tolong jangan kacau aku.

sekarang, Intan tidak lagi wujud dalam kamus hidup aku. takkan aku ingin tengok mukanya lagi. ya, aku tau. aku bukannya baik, handsome, kaya. tapi, aku pun punya perasaan kan ? tidakkah kalian juga akan buat begitu, jika berada ditempat aku ?

**lyric lagu Tak Bisa Memilihmu, seakan sama dengan kisah ini ? benarkah ?


Telah jauh  terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu
Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

C/O
Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya…

(terhanyut jiwa ini, terjatuh dihatinya)

6 comments:

AISHA SAAD said...

waahh cerita betoll ka?? kesiannya...

sbr okk. allah dah arrnge kan palingg terbaikk buat kita, kalau bukn dia nak buat apa pikir2!! okk??

best ouhh penh berchenta dengan ramai2, jlesss! haha

raffly said...

hehe. cite lama. takde hal sangat pun. :)

jeles ? nape pulak ?

haziQah said...

adeh..yg pegi slalu nye akan pegi..tak pnah dicari lagi..uwaaaa

raffly said...

ada yang pegi, datang balik. tapi buat perangai balek. haihh.

Cik Norfa said...

sometimes bila kita tersepit dalam dua perkara kita mula akan memikirkan baik buruk dengan seseorang tu. semoga kau mempunyai pertimbangan yang baik.

jangan kerana cerita lama mampu menggugat kisah cinta yang baru!

good luck bro!

raffly said...

baik ! akan ku coba untuk tidak tergugat dengan kisah itu. terima kasih Norfa. :D