Saturday, April 17, 2010

Persatuan Salah Cakap



 Ehsan dari Google.

Pernah tak korang tersalah cakap ? Mestilah pernah kan ? Macam macam ayat yang salah kita semua dah cakap. Itu lah, ini lah. Dah tu, gelak cam hampes. hahaha.

Aku ada satu kejadian, yang aku rasa agak lawak lah yea.

Lokasi : Kedai mamak.
Suspek : Aku lah ! (cis !)
Saksi : Sahabatku Amir.

Ayat salah : Ane ! kasi ROTI setengah masak dua bijik.
Ayat betul : Ane ! kasi TELUR setengah masak dua bijik.

**Korang rasa, kelakar ke tak ? Ada lagi, ada lagi.

Lokasi : Kedai makan.
Suspek : Aku lagi lah !
Saksi : Officemate.

Dialog kawan aku. "Apesal aku makan ni mahal sangat ah ?" Nak dijadikan cerita , , 
Ayat salah : Ko tau tak yang ikan TENGGERI ni mahal ?
Ayat betul : Ko tau tak yang ikan TENGGIRI ni mahal ?

**Haaa, aku memang jenis yang kuat salah cakap ke ?

Ada lagi, kalau korang nak baca. Tengok kat Facebook Persatuan Salah Cakap. :D


4 comments:

Cik Norfa said...

betul2..biasalah tu...salah ckp.
aku kalau dengan kawan-kawan sape slh ckp..mmg kena bahan la...mcm harem...

mcm member aku dia ckp
"Usaha tangga JAJAAN"
memang smp skrg kitorang kengkawan akan ckp camtu..bagi memperingati dia yg slh ckp. heheheh

raffly said...

hahaha. itu perkara biasa, kalau dalam soal mengingat balik. hehe.

jaja karen said...

hahahha. lawak

raffly said...

lawak kan ? nanti, ada lagi ni. hehe.