Thursday, August 05, 2010

Duit, Oh Duit




Memang betul percakapan orang tentang uang. "Habis seperti air". Selalunya, kalau dapat uang secara senang, memang senang habis. Kalau dapat secara susah - seperti bekerja, kerja keras sekeras keras batu untuk cari uang, memang susah nak habis (rasanyalah).


Macam aku, dengan gaji yang tak seberapa, aku ada beberapa komitmen untuk dijaga. Seperti, membayar loan kereta, maintenance kereta, segala expences aku untuk bulan tersebut. Walaupun aku duduk dengan mak aku, duit tetap banyak digunakan. Baru aku tahu, bagaimana susah nak cari uang.


Lagi satu, aku ni tak boleh ada uang banyak, mula la nak beli tu, beli ni. Haish, mengalahkan perempuan. Minggu ni je, aku dah habiskan berapa puluh ringgit untuk makan. Makan je tau.


@ Popeye

@ Secret Recipe

Ni antara beberapa meal aku untuk makan tengah hari. Ada lagi, lupa nak snap gambar. Tu tak kira lagi makan malam. Tapi, kadang kadang je la aku makan kat luar. Bagi aku, kalau habis uang untuk makan, aku tak kisah sangat. Lagi elok dari habis uang kat benda benda yang tah pape. Kan ?

5 comments:

diana said...

habis untuk makan tak pe..
cuma biar berpada2..

joegrimjow said...

kaloriiii

baincardin said...

Salam Jumaat.

Mcm mana nak dpt kawalan malaikat? Jom kita hayati bersama! ^_^

Hazzy Ishak said...

puasa confirm jimat duit
jimat sikit la
hehe

RafikJahat said...

aku tau makanan ni banyak kalori, tapi aku tak boleh tahan nafsu makan. hehe.

ye, memang jimat. kalau time buka tak ikut nafsuuu je. hehe.