Wednesday, May 26, 2010

Raafik & The Typewriter



Gambar hiasan dari Google.


Nama aku Raafik, aku bekerja sebagai kerani di Rashid Tasin &; Co, sebuah firma guaman kepunyaan pakcik aku. Sebuah firma yang tak berapa besar dan tak berapa kecil. Mempunyai seramai 6 orang pekerja dan aku telah bekerja selama 6 bulan disini. banyak juga yang telah aku belajar berkenaan undang undang. :)


Aku juga menguruskan hal hal pentadbiran di firma itu. Tapi kerja yang paling aku suka ialah, online FACEBOOK dan berBLOGGING. Hahaha. Itu antara rutin harian aku lah. 



Pernah guna typewriter ni ? Mesti pernah kan. Tak pernah takpe, nanti pegi beli satu ye. Ini adalah manual typewriter, bukan elektrik punya ye. Memang best menaip guna benda ni. Rasa macam aku di zaman dolu dolu. Haha.

Ingat senang ke nak menaip guna benda ni, susah tau. Lagi lagi kalau menaip untuk borang ni.


Kalau nak isi borang ni guna typewriter tu, memang tak boleh salah. Kalau salah, kena start over balik la. Sebab diorang nak borang ni sempurna dan cantik. Banyak songeh betoi dorang ni, penat kot menaip. Haih. Tapi, kalau korang suka menaip, boleh la apply kat firma ni. Hehe.

Ini lah muka muka pekerja yang menyerikan lagi firma Rashid Tasin & Co.
Dan, kami ada nickname difirm ini. :)

Itu Cik Syikin a.k.a Chicken Little
dan Aku a.k.a Kung Fu Panda

Itu Dayat a.k.a Etot bersama sama Kung Fu Panda
dan Chicken Little

Plus, Kak Lia a.k.a Lia Monster

Dan ini lah Rashid Tasin & Co. :)

1 comment:

Anonymous said...

owh..kau nak org lain apply kje jd typist kat firm kita ea? habes kau nak kije mane?
pakcik cleaner?
heheheheh